it´s too late to be late again

Články



Opisuje se u maturity, nebo ne?


Nejdůležitější pomůcky k maturitě? Možná spolužáci. Nebo pokřivenost systému.

Předvečer zahájení písemných maturit si zaslouží malou pozornost. Dle nedávného článku (21/4/2013, idnes.cz) společnost Scio vyzkoumala objev, který není žádným překvapením - při maturitách se opisuje! Bohužel se již neřeší, že jde o logické vyústění nastavených parametrů. Společná část maturity sama prochází těžkou zkouškou. Je to hlavně díky politickým vlivům, různým lobbistickým tlakům a snaze Cermatu to vždycky nějak udělat. Stačí vzpomenout na některé podezřelé školy, které mohly psát společnou část znovu, neboť se v nich údajně opisovalo (7/6/2012, ihned.cz). Směšné, že?

Pojem, který u maturity jednoznačně dostává na frak, je objektivita. Kde jsou původní plány o dvou nezávislých hodnotitelích, proč nejsou zadavatelé z jiných škol? Proč se nezveřejňují počty vyhozených žáků za podvádění? A jsou vůbec tací?

Ať vnímáme novou maturitu jakkoli, jeden poznatek je zřejmý. Zkouška si v uplynulých dvou letech získala respekt, který je jen díky společné části. Ten se možná letos rychle vytratí, což je důsledek hodnocení dvou třetin maturity z češtiny uvnitř školy. Vždy jsem tvrdil, že sloh je v takové zkoušce úlet. Ale pokud musí být, tak s minimálním vlivem vlastní školy. Za tristní lze považovat situaci, kdy budou práce opravovat učitelé maturantů. Docela by mne zajímaly výsledky těchto škol v porovnání s loňskem.

01-05-2013

Na Timovi
Ve světě