it´s too late to be late again

Články

Velikonoční běhy

Jeden proběhaný den má nakročeno k létu, kdežto druhý se trucovitě otáčí zpátky k zimě.

Toto období je pro mne fyzicky náročnější. Stěhujeme se a mám pocit, že jsem unaven na půl roku dopředu. Minulý týden jsem běhání vzdal, ale tento pátek už ne. Mé váhání zlomil kamarád Pavel, který si prostě přijel zaběhat a pokecat. A tak jsme vyrazili. Tentokrát již na jinou trasu, nikoli úplně neznámou, ale do budoucna zcela jistě zásadní.

Na cyklostezce z Lokte do Poříčí mám v nohách stovky kilometrů. Na druhou stranu ve směru na Svatošské skály běhám spíše sporadicky, opravdu několikrát do roka. A tady nastává zásadní změna, neboť obě trasy prohazuji. Na té první vím přesně, kde zrychlit nebo zpomalit, v kterých místech hrozí nebezpečný cyklista a jaký mohu čekat terén v závislosti na počasí. Občas nuda, ale také relax. Druhou cestu tak zmapovanou nemám, takže možná půjde o novou výzvu.

Z jeskynní vyhlídky

Takže vybíháme. U vodáckého tábořiště začínáme stoupat do kopce ve směru na farmu Hory, abychom po prvním úseku zabočili ke statku u Vildenavy. Tady měníme svůj záměr seběhnout zpátky k řece a stoupáme ke kříži na skále. Počasí je parádní a shora je podařený rozhled podél Ohře i na protější vrch Kouli. Ten hodnotíme slovy: "Tam vyrazíme příště", a poté sbíháme k řece. Zpáteční výklus je zase spíše příležitost pro pokec, protože na cestě je nečekaně prázdno.

Končí Velký pátek.

U Svatošských skal

Je pondělí ráno a dostávám zprávu od kamaráda Michala, že bychom mohli dát lehkou desítku na Svatošky. I když má pršet a venku jsou čtyři stupně (stále nad nulou), neváhám. Vybíháme ve velmi přijatelném tempu oblečeni jako v lednu a také máme co probírat. Kromě několika zapomenutých turistů a jedné běžkyně nikoho nepotkáme, není divu. Počasí je na hraně a pro otrlejší povahy, ale zatím naštěstí nelije. Ani nevím, jak jsme se ocitli u houpačáku, běží se hezky. Je ale zima, takže po několika fotkách vyrážíme zpátky a je to hodně na pohodu. Přesně takový běh mi vyhovuje, bavíme se a nevnímáme kilometry prakticky až do Lokte. (BTW: musím si zvykat, že závěr běhů bude do kopce.)