Články


Celebrity


Realita je iluze, na které se lidé dohodnou (O. Neff).

Co může vzejít se setkání filmových osobností v duchu Tarantina, Deppa, Nicholsona, Streepové či Madonny? Všichni přítomní i další členové Společenství mají svou roli. Obraz v podobě hrdinů mnoha filmů je automatickou reakcí při vyslovení jejich jména. Ale je to opravdu všechno? Pravdu se pokusil hledat Ondřej Neff v italském hotelu Frenesis. Do Florencie posazený hororově morbidní příběh ukazuje zvrácenost nudy, násilí a chuti překročit hranici.

Do hotelu se poněkud zvláštním způsobem dostávají dvě české postavy, které simulují myšlenkové spojení seriózně vnímaného spisovatele a povrchně působící herečky. Díky merlinu vstupují do území s úplně jinými pravidly hry. Merlin je navigační zařízení, které se prezentuje silou vstupovat do podvědomí člověka a ovlivňovat jeho rozhodování. Přestože tak charakterizován není, jiné vysvětlení se hledá těžko. Naivita obou Čechů dostává na frak v okamžiku,kdy jim dojde, že hlavní roli hrají mrtví. Rituálnost dalších kroků vede k nejhoršímu poznání. Mrtví jsou důležití dál, jde totiž o kanibalismus jako výstup z celého obřadu. Vstup Karla a Veroniky na půdu nepochopitelných a společensky nepřijatelných pravidel způsobuje chaos zavedených pořádků. Pro řezníka Azzarriho jde o nestravitelný zásah a sám ví nejlépe, jak se s tím vypořádat.

Příběh je zajímavý, protože jeho součástí je i autorova odvaha pohrát si se jmény slavných. Úrovně Tmy sice nedosahuje, ale nápad je výborný a zpracování hodně odvážné.

12-12-2010