Jak to je s tím EVVO?
Lze vztah k životnímu prostředí chápat jako názor?
V listopadu jsme na Gymnáziu a Krajském vzdělávacím centru v Sokolově pořádali v rámci DVPP setkání učitelů v Karlovarském kraji pod tradičním názvem Pedagogický den 2013. Tentokrát jsme vybrali téma "Nové trendy v environmentální výchově" a jako spolupartnery celé akce jsme pozvali kolegy z Pedagogické fakulty UK Praha. Celodenní akce se skládala z dopoledního vystoupení a ze čtyř následných workshopů, které měly docela zajímavý obsahový rozptyl (makrofotografie, preparace, odpady...).
Můj poznatek z klíčové přednášky (opravdu výborné) jen potvrdil názor, který mám stále. Plošný model postupného začleňování podobných aktivit do života škol má svá specifika, která jsou dána více postoji a přesvědčením o vlastním vlivu než o podmínkách ve škole. Jinými slovy, je to hlavně o kantorech. Další fakt je, že bez odbornosti je jakékoli rozhodování paskvil, protože zpolitizovat lze dneska prakticky každý drn. A nakonec, že je velmi obtížné nalézat hranici mezi smysluplnými názory ve vztahu k životnímu prostředí a demagogií, do které mohou podobně cílené aktivity přerůst velmi lehce. (A tak se jdu projít do lesa kolem hromady nařezaných klád, s pocitem, že letoční výtěžnost bude opět úspěšná.)
28-11-2013