Webcopywriting pro samouky
Autor: Pavel Šenkapoun
Vydal: Zoner Press, 2015
Chcete být copywriterem? Prosím. Ano, je to byznys. Ale může jít i o zábavu, záleží jen na vás. Nebo jste už NĚCO napsali? Tak proč TO není venku?
Čtete knihu o copywritingu a hned máte chuť něco napsat. Něco silného a nezapomenutelného. (To není citace z knihy, ale můj názor na ni. Až si říkám, že ani nemusím pokračovat.)
Publikování na Internetu má svá pravidla. Některá jsou zažitá a léty ověřená, jiná vznikají, jak si je trh sám vytváří. Existuje velké množství článků o copywritingu a naštěstí i několik knih. Po jejich přečtení možná dojdete k tomu, že se mnoho témat opakuje. A také že zkušenosti autorů se příliš neliší. To ale není chyba, když jsou přínosem. A pokud si dá někdo práci a tyto dovednosti systematizuje do čtivé a přístupné formy, zaslouží poděkování.
Během čtení postupně docházíte k názoru, že cílem je přilákat na web návštěvníka a proměnit jej v zákazníka. Jenže na cestě je plno nástrah. Nelogičnost úvodní stránky, ošklivá grafika, špatná navigace. A nad tím jako další stupeň stojí text. Jeho síla je obrovská a je třeba jej vidět ve dvou rovinách. Jednak jde o praktické dovednosti, které se po určité době mohou stát rutinou. A dále o obsah a formu, což tak jednoduché není. Je nutné vidět do jazykových zvláštností, pracovat se skladbou vět a pochopit, pro jakou cílovou skupinu píšete. A samozřejmě dostat nápad.
A protože copywriting je jedna z forem marketingu, našel jsem v knize i záložku s přáním a podpisem. Jakkoli jsem zvyklý spíše ohýbat růžky listů, zde ji s chutí používám. Ona totiž k té knize patří.
>>>>>
06-02-2016