Blázinec v Silicon Valley
Autor: António García Martínez
Vydal: BizBooks, 2017
Představte si, že se vám podaří dostat se do prostředí startupů, ve kterém musíte plavat. Vlastně o plavání se zatím mluvit nedá, protože to má už nějaký směr. Takže šlapete vodu, abyste se udrželi na hladině. Nikoli zoufale nebo z posledních sil, jenom si držíte dostatečný rozhled kolem sebe. A tak hned v úvodu jeden citát z knihy: …život je to, co se stane, když si děláte jiné plány.
Říká se, že startup je experiment za cizí peníze. Jako zastánci projektových přístupů se mi taková definice docela zamlouvá, jenom je otázkou, zda víme, proč to děláme? Jestli chceme být slavní/bohatí/úspěšní… Chceme někomu pomoci nebo prodat? Mnoho podobných představ se pravděpodobně honí v hlavách nadšenců, kteří vidí v Silicon Valley svůj smysl života.
Přesně takové myšlenky mne při čtení knihy napadaly. António García Martínez popisuje opravdu záživně svojí cestu od startupu až do pozice ve Facebooku. Příběh má docela spád, na více než 400 stranách se otvírá svět byznysu, tržní hodnoty morálky a vztahů. V každém případě budete mít pocit, že není špatné být v něčem dobrý.
První polovina knihy mne bavila víc. Šlo o startup AdGrok, který vyvrcholil prodejem Twitteru. Licitace kolem tohoto obchodu je hodně povedená a zábavná. Facebooková etapa už není tak dobrodružná, ale zajímavá je stejně. Tím spíše, že stejně nakonec končí v Twitteru.
U podobných knih si rád zapisuji různé vtipné nebo chytré citáty. Tady jich mám třicet a s chutí si je již po několikáté čtu. Knížka je opravdu bezvadná a skvěle přeložena. Jestli i originál vyznívá stejně, titul The NY Times Bestseller si zaslouží.
>>>>>
04-09-2017