Články
Grafické hřiště Twiddla
Zajímavý způsob online komunikace, tentokrát v grafickém prostředí.
Když jsem poprvé vyzkoušel funkčnost grafického prostředí Twiddla, dost jsem nechápal, k čemu se může hodit. Nabídka není malá, v podstatě je ovlivněna možnostmi prohlížečů. K dispozici jsou lineární útvary, základní plošné obrazce, text, jednoduché obrázky, barvy a několik dalších prvků. Malování je snadné – závisí pouze na polohovacím zařízení, u mne na myši. Vkládání i další vykreslování je bezproblémové, bezvadná je i možnost použití matematických symbolů. Co s tím ale můžu dělat?
To se ukazuje v okamžiku, kdy se objeví další připojený uživatel. Už je to jasné, v podstatě jde o grafický chat, kde je možné společně malovat. Bezvadný komunitní přístup ke spolupráci. Má lehká infantilnost se začíná projevovat a maluji jeden ze svých oblíbených ksichtíků. Reakce se objevuje záhy – někdo mi můj výtvor přemalovává obdélníkem a doplňuje integrálem.
Nejsilnější vlastností tohoto webového prostředí je přívětivost a hravost. Je samozřejmě otázkou, zda je možné pomocí takové stránky vzdělávat a tím dát používání nějaký smysl. Rozhodně jde o netradiční, ale velmi slibný způsob komunikace bez jazykové bariéry. I když stránka nabízí textové pole pro zasílání vzkazů. Jde vlastně o hřiště, na kterém se setkávají účastníci se stejným zájmem. Je možné například začít nějakým jednoduchým náčrtem a čekat, kdo bude pokračovat. Poté opět navázat vlastním nápadem a sledovat, kdo se vašeho záměru zúčastní.
Pracuji na pískovišti (Sandbox), které je po několika minutách vyčištěno imaginárním společníkem pod jménem TwiddleBot. Naštěstí je možné se na webu zaregistrovat a obrázky ukládat pro případné pokračování. Třeba i na společném grafickém projektu.
>>>>>
24-09-2008