it´s too late to be late again

Články



Marketing ve věku společnosti Google


Autorka: Vanessa Fox
Vydal: Computer Press, 2011

Marketing ve věku společnosti Google Hned v úvodu je třeba upozornit, že publikace nesleduje technický cíl. Přestože má v názvu jméno jedné z největších internetových společností, používá její zkušenosti v obecnějším pohledu. Jde vlastně o poměrně jednoduchou úvahu o správném umístění ve vyhledávačích, především jak na to. Veškeré početní algoritmy mají v tomto případě jedno velké kouzlo. Silný sociální aspekt, který musí vycházet z analýzy chování lidí v prostředí Internetu, má totiž vždy určitou pravděpodobnostní chybu. A právě to dává všem podobným metodám nenápadnou nálepku tajemna.

Víte, jak vlastně pracují vyhledávače? Pokud ne, velmi hezky se jejich vývoji věnuje celá kapitola. Strategie vychází z odkazů, jejich návštěvnosti a sběru údajů ze stránek. Tyto informace se vyhodnocují a podle připravených algoritmů se vyhodnocují. Jde samozřejmě o firemní tajemství, proto také různé vyhledávače nereagují stejně. Zároveň je ale z výsledků vidět, že se k sobě přibližují. Což ve finále bude znamenat, že uživatel přestane řešit typ vyhledávače a půjde především po přístupnosti. Je to dnes vidět i v mobilech, kde se vyhledávací řádek začíná objevovat v základním nastavení. Určitá nevýhoda všech zpracovaných údajů je v jejich stáří. I když stránka bude zrušená, ve vyhledávacích faktorech stále po nějakou dobu údaje o ní zůstávájí. Vyhledávač Google používá tolik lidí, že není problém vytvořit strategii pro zobrazení na webu. Známá jednoduchost "bílé stránky s jednořádkovým formulářem" už dávno není tak strohá jako dříve, ale přesto si uchovává svoji tradičnost. Vyhledané údaje se zobrazují podle vnitřních algoritmů, které těží ze statistik návštěvností. Odkazy jsou placené a neplacené, což je na stránce vizuálně rozlišeno. Také je dobré vědět, že funguje systém PPC (Pay Per Click) a každý návštěvník v něm má svoji roli.

Teď zpátky ke knize. Odpovídá totiž na otázku "…proč tyto systémy existují…". Jde o další krok ve znalostech o virtuálním prostředí, zejména v oblasti byznysu. Najdete zde také povídání o dalších vyhledávačích (Bing, Yahoo, díky české invenci dokonce i Seznam). A samozřejmě část o sociálních sítích, které se stávají nejjednodušším marketingovým nástrojem současnosti. To vše včetně informací o fungování těchto platforem a o určité naivitě uživatelů. Což znamená jediné, že pokud něco do různých diskusí a sítí vložíte, stává se takový údaj součástí vnitřních systémových propočtů a vaše případné vymazání ještě nemusí znamenat, že tato informace z webu skutečně zmizí. I když ji nevidíte.
>>>>>

20-08-2011

Na Timovi
Ve světě