Články
Programujeme hry v HTML5
Autor: Makzan
Vydal: Computer Press, 2012
Užitečnost jazyka HTML5 se ukazuje v hotových aplikacích. Možnosti, které ve spojení s CSS3 a JavaScriptem nabízí, jsou široké, což je dáno i stále rychlejším vývojem prohlížečů. Jak ukazuje rostoucí popularita tohoto prostředí, vize, že jednou nahradí webové flash aplikace, byla předpovídána správně.
V HTML5 nejde jen o nové možnosti pro design. Ten je závislý primárně na typu prohlížeče a jeho jádru. Ale pozitivní vlastnost z XHTML znamenající důsledné oddělení layoutu a obsahu se sem přenáší v podobě logiky, která má hranici mezi jak to vypadá a jak to funguje. (Poznal jsem to sám při tvorbě mobilní verze svého webu. V malých prohlížečích funguje všechno správně, ale CSS3 je vyhodnoceno různě.)
Zpátky ke knize. Velmi stručně řečeno - je skvělá. Učit se něco tím, že zároveň tvoříme nějaký produkt, je výborná metoda. Je to ukázka hypertextového přístupu, kdy řešíme problém a stále k němu něco hledáme. Zde je situace mnohem jednodušší, vše potřebné publikace obsahuje. Má v názvu programování her, znáte lepší motivaci?
Nejhezčí je, že hry opravdu fungují. Kromě možnosti nabízený kód přepisovat (což doporučuji) si můžete hotové aplikace stáhnout z webu vydavatelství a hned je vyzkoušet. Je to o rozhodnutí, zda se chcete HTML5 naučit, nebo si jen hrát. Určitě je vhodné vše zkoušet v různých prohlížečích, alespoň uvidíte, jak se CSS3 chová.
Jako příklad uvedu Untangle, tato hra je výborná! Ukazuje dynamiku javascriptové knihovny v jednoduchém kabátě a pokud vám je jasný princip událostního kódu, můžete si její možnosti dále rozšířit. Pro ověření funkčnosti si otevřete soubor index.html (kap. 4., složka 09). Hra by se měla spustit ve vašem výchozím prohlížeči. Princip je v přemisťování uzlů tak, aby se spojnice nekřížily. Tak co tomu říkáte?
>>>>>
05-08-2013