it´s too late to be late again

Články

Alpské výšlapy (1)

Postřehy z letních výstupů a sestupů v Ötztalských Alpách.

Vyšlápnout si do Alp, navíc kousek dál od nás. Nějak podobně jsme viděli letošní horské túry. Nakonec jsme zvolili Kaunertal a Pitztal a rozhodnutí to bylo výborné. Obě údolí velmi rozdílná, ale zároveň ideální pro výstupy i hřebenovky.

První den vyrážíme do okolí Feichtenu a stoupáme k vodopádům, které jsme vnímali položené velmi vysoko. Teplota okolo 35 stupňů s námi docela mává, jdeme ale po solidní cestě, takže tempo poměrně rychlé. Což není dobré, protože jsme neodhadli pití. No co, poučení do dalšího dne.

Feichten

Je tu druhý den, který přináší výraznou změnu počasí. Zatím to tak nevypadá, ale hory v nadmořské výšce okolo dvou tisíc metrů jsou prý nevyzpytatelné. Což jsme poznali odpoledne. Náš cíl je jasný: dát si pivo na chatě Verpeilhütte, která je ve výšce 2025 metrů. Stoupáme úzkou stezkou proti proudu potoka, který je stále zajímavější a hezčí. Převýšení přes 700 metrů máme za sebou a pšeničné pivo opravdu chutná.

Nad Verpeilhütte

Přichází první přeháňka, která je zatím příjemným ochlazením. Vyrážíme dále a jak jinak, než opět do kopců. Cesta vedoucí po hřebeni nabízí nádherný výhled do horského údolí. Honící se mraky tvoří zajímavé scény a je na co se koukat. Opravdu pořádný désť nás chytá v místě, kde nemáme šanci se schovat. GPS ukazuje výšku 2430 metrů, my dosahujeme prvního sněhového pole a totálně promočení vyrážíme zpět. Radost je ale veliká, dojít do této výšky po svých je úžasné.