it´s too late to be late again

Články

Alpské výšlapy (3)

Ötztalské Alpy z výšky, nad námi je už jen nebe.

Máme tu další den a výlet na Kaunertalský ledovec (3165 m). Moc se těším, jednak jsem tak vysoko ještě nikdy nebyl, a dále je skvělé počasí pro rozhledy. Nahoře vstupujeme na italskou půdu a bezvadné je, že tu není moc lidí. Je to hlavně o focení, kromě turisticky vděčné hraniční čáry se nabízí panoramatické snímky v opravdu luxusním světle. Střídám svůj Nikon s mobilem a iPodem a nemůžu se nabažit. Nádhera, pohledy na velikány Itálie a Švýcarska se příliš často nevidí.

Kaunertal

Zpátky se vracíme lanovkou do 2700 metrů. Od jezera Weißsee vyrážíme pěšky k jinému konci ledovce. Cestu lze popsat asi jako pohodový sestup okolo alpských krav, které projevují pro nás nečekanou přítulnost. Působí poměrně čistě a jsou opravdu všude. Stejně jako místní kozy. Občas je slyšet pískání svišťů, ale vidět není žádný. Bohužel, zrovna tento den mi selhává v mobilu Sports Tracker, signál GPS nechytám nikde.

Pohled na ledovec

Obcházíme jeden z kopců a před námi se objevuje ledovec vtěsnaný mezi skály. Vypadá jako ocas škorpióna, což je krásně vidět na mapách. Pokračujeme k němu s přáním tento pohled nezapomenout. Rakušané vědí moc dobře, proč tuto oblast tak opečovávají. Teď už zbývá jen sestup na blízké parkoviště nad horskou přehradou, který vede přes červené skály a okolo silného vodopádu.