it´s too late to be late again

Články

Krosařské bilancování 2013

Rok svým způsobem pozoruhodný i stejný.

Závěr roku 2013 se nesl ve stejném duchu jako dny a týdny předchozí. Může za to především podivuhodné počasí, které vytváří optimisty. Počet kilometrů, které mám či máme s Rickem v nohách, je asi největší možný za hodně let zpět. A bilancování se jistě hodí k jakémukoli zlomovému času. Pro mne dvojnásobně, takový prosinec a vlastně ani rok nepamatuji.

Uběhnuté kilometry mne překvapují velmi, obzvlášť vzhledem k jarní absenci a operaci. Začít v květnu a dostat se přes 600 kilometrů mi tehdy připadalo jako sen hodný krosaře amatéra. I přes mnohá letošní předsevzetí, že se budu šetřit, mám v nohách několik běhů, na které jsem docela pyšný. A to i díky podmínkám, které jsem nikdy neodhadl správně.

Komáří rybníky - 20 km v převýšení okolo 300 m
Svatošské skály a Kozí vrchy - přes 17 km v převýšení okolo 200 m
Krudum - 20 km v převýšení okolo 450 m

Tak jdeme?

Jaro sice bez běhu, ale v neustálé chůzi. Výšlapy do kopců byly nejdříve smutnou kompenzací mého neběhání, postupně ale přerostly v nejčastější outdoorový sport. Výjimečným kořením se staly hřebenovky a vrcholy v Alpách, které jsme pokořovali s Léňou v létě. Na některé další akce jsem zlomil i Páju, ale hlavním parťákem pro pochody byl a je náš borderák Rick. Výraznou většinu z tisícovky kilometrů má ve svých čtyřech nohách poctivě odběhanou, protože chození je pro něj stále brzdou. Množství klacků, které podél cest zanechává, je stejné jako jejich opětovné nacházení při příštím výšlapu. Nekonečná hra, kterou se mnou takto prožívá, mne občas baví ale většinou odrovnává, neustálé ohýbání se pro kusy větví bývá po několika kilometrech docela únavné. Přesto vyrážíme stále častěji a výsledkem je několik bezvadných pochodů.

Ötzalské Alpy - hřebenovky a výstupy ve výškách nad 2000 m
Komáří rybníky - 22 km
Krudum - okolo 20 km, několikrát a po různých trasách
(BTW: Nadlesí a Komáří rybníky - jen 9,5 km, ale 31. 12. 2013 s návratem za tmy)

999 km po svých...

Je zřejmé, s čím vstupujeme do nového roku 2014. Hned 1. ledna jsem stihl Novoroční běh v Doubí a odpoledne jsme už opět šlapali do kopců. Kéž by nám to vydrželo co nejdéle!