it´s too late to be late again

Články

Běh mezi svatými (2)

Rozcestí u obrázků svatých patronů - směr Kozí vrchy a Svatošské skály.

Svaté patrony ve směru proti proudu Supího potoka a na Dvory jsem popsal v předchozí části. Dnešní dokončení míří ke Karlovým Varům.

První obrázek se sv. Petrem a Pavlem je těsně pod Šibeničním vrchem, což je příměstský kopec nad křižovatkou u školy. Šibeničák je skvělý pro krátké výběhy do kopce, prakticky z ulice začínáte stoupat lesem. Trasa opravdu není dlouhá, ale moc hezká. Pěšina nahoru se klikatí a u vysílače se můžete rozhodnout, zda seběhnete dolů, nebo poběžíte k motokrosové dráze. A výhled na hrad a řeku z této výšky také není k zahození.

Mapa ve směru ke Svatošským skalám

U cyklostezky hned za vodáckým tábořištěm začíná prudké stoupání k farmě Hory. Na trase z Hor ke Svatošským skalám narazíte na obrázek se sv. Filipem. Ten je mým posledním fotoúlovkem, navíc jsem jej hledal ve směru od Svatošek, takže s několika kilometry navíc. Při cestě je také zajímavost v podobě legendy o sv. Barboře, hezké čtení pro případnou procházku. Na tomto úseku cyklisty spíše nepotkáte, jde o dost náročný sjezd k řece v obou směrech.

Patron sv. Filip
Patron sv. Filip

Další zajímavé kousky čekají nad druhým břehem řeky Ohře. Kopce zvané Kozí vrchy nabízejí tři ikony. První obrázek se sv. Hubertem je na rozcestí asi 2 km nad Loktem ve směru k altánku Zdemyšl. Je snadno dostupný a doufejme, že jej nikdo nezničí. Vede tudy nádherná trasa ke Svatošským skalám po vrstevnici okolo vrcholu Koule, zejména ve spojení s cyklostezkou podél řeky jde o jeden z nejhezčích loketských okruhů.

Patron sv. Hubert
Patron sv. Hubert

Poslední dva obrázky najdete u cesty mezi lesními křižovatkami Zdemyšl a Kozihorská. Po dalších 2 km je sv. Barbora a asi půl kilometru před odbočkou na Horní Slavkov obrázek sv. Cyrila a Metoděje. Dostupnost obou je spíše o celodenní procházce, u Kozihorské křižovatky se můžete vydat k hájovně Bor a posléze sejít ke Svatošským skalám. Trasa po kopcích je většinou po asfaltové cestě a zaujme asi více cyklisty. Mně se postupně dařilo ke všem obrázkům doběhnout, jde o hezké krosařské cíle.